Proces
|
Aktiviteter / Indhold
|
Ny stilling
- Medarbejder siger sin stilling op
- Opnormering
- Osv.
|
- Leder undersøger om stillingen kan bestrides af allerede ansatte medarbejdere, hvorefter deres stilling bliver ledig
- Leder undersøger om deltidsansatte ønsker at gå op i tid
Bemærk at der er andre regler ved omstrukturering, som er vedtaget i Hoved MED i 2007.
|
Involvering af TR
|
- Alle oplysninger af interesse for tillidsrepræsentantens varetagelse af sin funktion i forbindelse med ansættelser og afskedigelser skal uopfordret tilgå tillidsrepræsentanten
- Dette gælder både ved besættelse af faste og tidsbegrænsede stillinger
|
Ansættelsesudvalg
|
|
Stillingsopslag
- Faste stillinger skal slås op eksternt
- Vikariater på op til et års varighed kan slås op eksternt
- Tidsbegrænsede stillinger, fx ferieafløsning, vikariater og anden kortvarig beskæftigelse, der ikke overstiger 1 år
- Denne type ansættelse forudsætter en objektiv begrundelse
- Opslag kan undlades. Dvs. ledelsen kan vælge at ledige stillinger slås op eksternt
- Bemærk at ledelsen skal behandle modtagne personoplysninger forsvarligt i henhold til GDPR
|
- Stillinger slås op via rekrutteringssystem – der sker annoncering på kommunens karriereside og på www.jobent.dk. Der kan også annonceres i andre medier
- Krav til stillingsopslag
- Stillingsbetegnelse
- Oplysning om stillingen, arbejdstid og evt. prøvetid
- Faglige, uddannelsesmæssige og personlige krav samt erfaring
- Oplysning om, hvis der indhentes børneattest eller straffeattest
- Løn og øvrige ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og nærmere forhandling med den forhandlingsberettigede organisation
- Kontaktperson for yderligere oplysninger
- Ansøgningsfrist. Der skal være en ansøgningsfrist på minimum 14 dage
Det er muligt at få sparring på stillingsopslag ved din HR-konsulent
|
Ansøgninger
|
|
Ansættelsessamtaler
|
|
Tilbud om ansættelse
|
- Leder kontakter ansøger telefonisk og tilbyder ansættelse
- Leder udfylder tilgangsblanket (Netblanket PL060_000) og medarbejder underskriver denne
- Leder kontakter TR/den forhandlingsberettigede organisation med henblik på at lave en lønaftale
- Leder sender følgende til personalekonsulenten i HR:
- Udfyldt tilgang underskrevet af leder og medarbejder (Netblanket PL060_000)
- Stillingsopslag
- Ansøgning
- CV
- Eksamensbevis og/eller autorisation for uddannelse
- Dokumentation for tidligere ansættelse
- Evt. børneattest/straffeattest
- Lønaftale
- Øvrige relevante bilag
|
Inden medarbejder tiltræder
|
- Bestilling af brugeradgange
- Sikre at materielle effekter er på plads, fx evt. elektronisk udstyr, uniform, nøgler, adgangsbrik osv.
- Lokale velkomsttiltag
- Udarbejde velkomstprogram
|
Når medarbejder tiltræder
|
|
Tilbage til oversigten ->