Ansættelsesbrev

Lederen sender hurtigst muligt besked om, hvem der skal ansættes i en given stilling til personalekonsulenten i HR ved hjælp af blanketten ”Indberetning om tilgang”. Blanketten findes på Netblanket, hvor den har blanketnr.: PL 060_000. 

Nedenfor ser du et eksempel på, de felter der er nødvendige at udfylde før der kan udarbejdes et ansættelsesbrev. 

Det er vigtigt, at det er den ansættelsesansvarlige leder, der sender blanketten til personalekonsulenten. Her er det også vigtigt at huske at vedhæfte stillingsopslag, CV, ansøgning, dokumentation for uddannelser, tidligere beskæftigelse og øvrige relevante bilag indsendes til personalekonsulenten i HR. Se eksempelvis, hvordan du eksporterer filer fra Emply

Herefter udarbejder HR et ansættelsesbrev. 

Som udgangspunkt bør ansættelsesbrevet sendes til medarbejderen inden ansættelsen, men hvis det ikke kan lade sig gøre, skal der sendes et velkomstbrev. 

Tilgang_aendring_afgang_eks

 

Tilbage til oversigten ->

Opdateret 12. juli 2019